Remember 2011

Gott nytt år alla vänner!
Efter en mycket trevlig nyårsfest igår så sitter jag nu här och minns tillbaka, vad var det egentligen som hände 2011?
Det absolut tråkigaste som hände för oss i vår familj var att vår underbara vän Tussi gick bort.
Men mycket annat har oxå hänt i världen och mycket för mig personligen.
Jag blev sambo i Sveg och nu bor jag ensam i en mysig trea. Under våren försökte jag att njuta av skidåkning och annat, förutom att plugga och försöka att få ihop allt i vardagen. När sommaren kom upplevde jag flottning och var på besök i vallen i Finneby och viktigast av allt så fick vi en härlig altan byggd på stugan i Bollnäs som höjde paradisfaktorn i vårt paradis. Jag har besökt Peace n Love och varit i Stockholm och hälsat på några kära vänner. Jag har även prickat av den vackra trollstigen från min "att göra innan jag dör"-lista.
Nu under hösten har jag satsat på att kombinera arbete med en massa plugg så att jag blir färdig nångång! Jag har tagit över tjänsten som spanskalärare i Sveg och njuter av att göra det jag utbildar mig till. Blir bara lite mindre plugg än vad jag skulle vilja (läs behöva) när arbetet är kul och kräver mycket. Jag har tagit en intressant trip till Bryssel och haft besök av lärare från Kina innan snön föll och Tulia från Mexico nu över jul.
Det är svårt att minnas allt när man sitter och tittar tillbaka såhär, får nog gå in i mina fotomappar från 2011 så att man kan minnas tillbaka.
Så vad har 2012 att erbjuda då tro?
Jag ska ta examen som lärare i spanska och svenska som andraspråk.
Jag ska spendera tid i Bollnäs och eventuellt ta en trip till Gotland med mor och syster.
Under hösten blir det en resa till Kina. Förutom det så ska jag satsa på träning och lite lugn. När studierna är klara måste jag ta mig tid att umgås med familj och vänner och unna mig lite mera liv...
Hur det blir i verkligheten får framtiden utvisa...

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hoppas du får en underbar måndag, kika gärna in på min blogg om du har tid och lust :)

2012-01-16 @ 16:22:23
URL: http://jennifererikssons.devote.se
Postat av: emma

Kika gärna in på min blogg om du är intresserad av allt som har med skönhet att göra :D mina senaste tips jag lagt upp är hur du kan lättare få långa naglar och hur du får dina ögon att se större ut!

Hoppas du haft en bra dag, kram!

2012-01-16 @ 22:00:48
URL: http://makeupisglam.blogg.se/
Postat av: Millah - mamma till Amilia ❤

Hej allt bra? :)

Har flera roliga tävlingar i bloggen: http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Var jätte gärna med och tävla! Ha det bra ★ Kram // Millah

2012-01-17 @ 21:23:03
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0