Besökare från Kina

Nu har jag verkligen haft några intensiva men otroligt spännande dagar. Vi har tagit emot två härliga besökare från Kina som är med i projektet Den globala skolan. "Amy" bodde hos mig och förutom att åka runt och visa upp Härliga Härjedalen har vi kunnat ha intressanta diskussioner hemma i soffan över en kopp te (eller varmt vatten) och trevliga middagar med mina kollegor och våra besökare. Sista dagen lagade dom till och med kina mat till oss som vi åt på ett dukat bord med min nya kinesiska duk som jag fick i present av Amy.


Älgfarmsbesökare. Bild som hamnade på framsidan i TH :)


I störöset: Kristin, Karin,  "Amy" (Jin Li Xia), "Colleen" (Kong Yi) & jag.

Jag har lärt mig några enstaka ord på kinesiska men känner att jag gärna skulle vilja studera språket närmare... Hoppas jag får möjlighet till detta! Kong Yi är släkting i rakt nedstigande led från Confucius så hon arbetar just med undervisning i kinesiska och kinesisk kultur.


På vägen hem efter sightseeingen i Härjedalen var jag ju tvungen att bjuda alla på källvatten vid Vålkojan ;)
 Uppskattat då rent vatten är en brist vara och lyx i många andra delar av världen bland annat Kina.

I Tidningen Härjedalen och ÖP kan man läsa om besöket och se några bilder som jag har tagit. Kul att tidningarna ger projektet och skolan lite uppmärksamhet. Men mest tycker jag att det känns underbart att ha fått lära känna två fina kvinnor från andra sidan jorden.



Firar kanelbullens dag hemma hos mig...


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0