I väntans tider...

Sitter och tittar ut på domherrarna som sitter i träden, feta och fina och lovar mig snö, men ingen snö kommer. Jävlas dom bara med en? Oavsett så kanske det är rätt skönt med 7+ och solsken såhär inne i november, så länge som det är vill till advent!

Det har slagit mig att det är många omkring mig som fyller 30 nu för tiden... Det kan ju bero på att jag själv börjar närma mig den åldern förståss. Förutom att det innebär en massa roliga fester så innebär det ju en perfekt anledning för mig att få tummen ur och åka och hälsa på mina kära vänner på olika ställen i landet... Sjukt att man inte ses oftare, när man är utomlands så lyckas man ju åka över hela världsdelar på några månader och hälsa på alla man känner. Men det är väl den berömda VARDAGEN som stoppar en, ansvaret i att man måste finnas där för de fina eleverna osv. Nåja, någon måtta får det vara, vännerna är nog viktigare än så, de få som man ändå fortfarande har riktigt bra kontakt med, oavsett hur sällan man hörs och ses.

Sen när man ändå sitter här och tänker på åldern så måste man ju känna efter om man har någon åldersnoja...

*känner efter*...

Nejdå, ingen ännu... Jag tänker på allt som jag trodde att jag skulle gjort innan 30 och jag har faktiskt gjort det mesta, tamejtusan... Hmm ja det är ju det där med familj och barn och sånt då... Skulle jag ha följt mormor och mammas exempel så borde jag ju ha en liten månaders bäbis springande runt här nu. Men jag känner ingen stress där heller, för det första vill jag ju hitta nån som jag ändå kan leva tillsammans med några år för att det ska funka och jag har ju precis lugnat ner mig lite och börjat jobba, känns inte som det viktigaste i livet just nu. Men det är nog det enda som jag trodde att jag skulle göra innan jag fyller 30 som jag ännu inte har gjort.

Så jag känner mig helt enkelt rätt nöjd med att vi alla börjar fylla 30 en efter en, jag har visserligen över ett år kvar tills det är min tur och jag kan ju hinna känna av åldersnojan innan dess, det vet man ju aldrig, men ska jag vara helt ärlig så är det ju roligast att fylla jämnt för då är det liksom roligare att ställa till med fest, och annars skiter jag nog i hur gammal man egentligen blir.

:)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Härlig inställning tycker jag!!! Själv köpte jag stödstrumpor idag så jag börjar känna mig gammal :)

/Evelina C

2011-11-09 @ 20:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0