Påsk 2011

Det händer så mycket runt påsk & det finns all anledning att njuta av det fina vädret i år! Sommaren verkar ha kommit tidigt (vänta bara, det snöar nog i juni ;) )
 

Jag & Ebba var lärare på svenska som andra språk, påskspecialen och fick många glada rop av eleverna när vi (citat) "kom klädda som tanterna från deras hemby". Vi blåste ägg, lekte & åt en massa godis, precis som man ska göra på påsk!

Mamma fyller år lagom till långfredagen så vi började med att äta ute på skärtorsdagen, sedan blev det sol & gemensamt pyssel hela fredagen. Vi hade planer på ett bad i badtunnan men vattnet rann ut fortare än in. Vi njöt av en underbar Räk & Rom-tårta som mamma gjort och solade, drack champagne och hade trevligt. På kvällen gick vi ut på byn och såg manliga påskkärringar och lite annat folk.
 
Inte varje dag hela familjen samlas såhär. Mormor, Per, Mamma, jag & syster & Micke står bakom kameran.



På lördagen tog vi Bubblan och drog ner till Finneby för att fortsätta lapa sol, äta gott & njuta av livet...
 

Vi tog ut båten & kastade lite för att fånga gäddorna som slog i vassen. De var lekfulla & kom till och med upp till båten. Vi tänkte försöka oss på badtunnan här oxå men inte heller denna tunna hade klarat vintern så vi fick strunta i badandet denna helg...
Istället grillade vi och latade oss i solen som katten. 
Lilla Alva fick träffa sin första groda och jag fick träffa min första lerduva :)
 

Kommentarer
Postat av: Kina

Vilka härliga bilder!!! Kram

2011-05-04 @ 08:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0