Måndag

Jaha, nu sitter vi och lyssnar på livemusik på Pepeneros mitt i Tulum med ett glas rödvin i handen. (inte när jag skriver men ni vet). Idag har vi tagit en tur till Playa del Carmen och har köpt jeanstyg som vi lämnat in till en skräddare här i Tulum. För 150 pesos (75 sek) ska han figursy jeans, får se vad det blir... Playa del Carmen var ett hemskt turisthål, en fin strand men stressande försäljare, dyr mat, bara dåliga vibbar och tung hetta. Vi var glada att få återvända till vår lugna "by".

Helgen har varit lugn. Efter en kväll på samma bar som vi sitter nu så skulle vi iväg och dyka i cenotes (sötvattenskällor) på fredagseftermiddagen men vi tog oss bara till öppningen på grottan med denna flummiga dykfantast då han upptäckte att han inte hade luft i tuberna. Detta gjorde att vi åkte tillsammans med honom till Akumals dykhotell och blev bjudna på öl i en strandbar i paradiset, tack vare hans dåliga koll/samvete. Han lovade oss skjuts tillbaka till Tulum "snart"... Klockan 23 var vi tillbaka efter en trevlig kväll ändå. 

Dagen efter skulle vi göra ett nytt försök och vi ringde som överrenskommet hela förmiddagen och efter lunch till samme engelskman (Rob), men ack... Jag har fortfarande inte dykt i Mexico :(.
Jag har gjort några tappra försök att skriva på tentorna och jag har blivit hjälpt av Rickard (orkan över Belize) som gett oss lite regn men det har väl gått sådär måste jag säga, tar nya tag imorgon...
Söndagen var en skön dag då vi hade ösregn hela dagen och njöt då av en filmdag i det nystädade rummet, med chips och dipp och varandras sällskap.

Nu är det dags för ett glas vin till och en applåd till bandet.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hoppas verkligen att ni får dyka snart =) Saknar dig <3 puss

2010-10-27 @ 13:26:20
URL: http://charade.blogg.se/
Postat av: Kristina

Nej kastade inte någon snöboll, än så länge är de för lite snö och vill inte gärna kasta grusboll. :D

2010-10-27 @ 18:19:45
URL: http://charade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0