Från Guatemala till Mexico

Vi tog på onsdagen kl 05.00 en buss mot Palenque. Resan började med en 20 pers buss som tog oss rätt smidigt och med bra reggaetoner över Guatemalas "motorväg" (snarare en grusväg) genom fattiga byar mot gränsen. Efter halva tiden nådde bi en flod som vi korsade i båtar (tog ca 20 min) och klev iland i Mexico, stämplade in oss och fortsatte på otroligt mycket bättre vägar in mot Palenque, Chiapas. Vi blev efter vägen stoppade av militären som sökte igenom bussen och vi fick betala en avgift för att åka på vägarna, annars njöt vi bara av trollstigsliknande kurvor med underbar utsikt.  Resan gick smidigt ända tills vi närmade oss staden då det utbrytit en lärarstrejk och massor blockerade motorvägen. Vi hade tur och fick bara vänta ca 20 min för att få passera medan andra fått stå i timmar. 

 
 

På bilderna: Stor väg i Guatemala. Utsikt längs vägen. Kvinna på vägen i Guatemala. Micke studerar militären som söker igenom vår plats. Flodbåtsvy.


(Jag hoppas det kommer fler inlägg men om inte så beror det på att min dator har börjat krångla och uppvisar vissa tekniska problem så fort jag ska göra något med bilderna... Hoppas verkligen det löser sig snart!)


Kommentarer
Postat av: Mor

Hoppas den håller hela tiden nu rå. Håller tummarna gumman.

2010-11-21 @ 07:42:46
Postat av: Kina

Den får inte börja krångla, jag älskar att läsa bloggen. Du skriver så bra!!!!

2010-11-21 @ 07:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0