Flores



På bilderna: solnedgången över Lago Petenitza (tror jag sjön heter) och jag med Flores i bakgrunden.

Nu har vi då stannat några dagar i Flores, vi har hunnit med en hel del varv på denna lilla ö. Det finns inte så mycket att göra mer än att äta på restauranger eller promenera på kajen. Vi tog en vacker båttur på sjön en kväll och såg en vacker solnedgång. Riktigt mysigt!

Här nedanför ser ni lite vyer från stan. Det verkar vara en lyxigare turiststad med lite rikare invånare om man jämför med grannstaden Sta Elena. Det här området kallas Petén och här finns bland annat en fisk som heter Pez Blanco (den vita fisken) som bara finns här. Jag passade på att prova den på en restaurang här med potatis och vitlökssmör vilket kändes som att vara hemma hos mamma och äta någon blandning mellan sik och aborre, vilket är bland de bästa betyg man kan få.



Nu laddar vi för en promenad i djungeln på fem dagar så det kommer inte att uppdateras så mycket på ett tag :)

Kommentarer
Postat av: Kina

Hej igen. Mycket pasteller på husen, ser nästan ut som Junibacken. Vilka snygga julgranar, är det redan julskyltning där? När firas jul?

2010-11-09 @ 17:43:51
Postat av: Mor

Åh jag tackar för det betyget för fisken. Härliga bilder.

2010-11-09 @ 18:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0