Ixtapa

        

Ännu en helg väl använd... vi väntade spänt hela fredagen fram till klockan 02.00 på att chauffören skulle komma, sedan klämde vi oss in, 7 personer i en jeep och åkte den 5 timmar (snarare 8 timmar) långa resan till Ixtapa och Zihuatanejo. Vår vän Fernando hade en kontakt som hyrde ut en lägenhet till oss för ca 60 kronor natten/person och det var skönt för ixtapa är grymt turistigt och dyrt... skönt att man kan köpa hem mat!

     

Men vi har spenderat dagarna på stranden, det är så skönt med lågsäsong även om det regnar på kvällarna (och ena dagen på stranden) men man kan verkligen njuta av att det är lite folk! Jag ville ta ett dyk men blev toklurad av en snubbe som sa att man kunde dyka på en av öarna men sen när vi kom dit fanns bara snorkling och föredetta dykare... Men tack vare det fick vi i alla fall spendera en dag på en fin ö, äta färskfiskad fisk och jag lyxade till med en zonterapi massage en timme för hela 125 kronor.

  
Vi fick för ungefär en 50-lapp: färsk fisk täckt med smör och vitlök med kokos- och morotsris, guacamole med totopos och en öl. Jag drack micheladas som är öl med chilisås, lime och kryddor... En smak man vänjer sig vid att tycka om.  

    

När jag tänker efter så har vi inte gjort så mycket i helgen men det är väl det som är semester, vi har ätit gott, druckit öl på stranden och njutit av väder (växlande) och sällskapet (även det mer och mindre njutbart, vissa har vara lite svårt att bestämma sig om man säger så). Jag gjorde en ölreklam till min favoritöl; Tecate (som dock precis som all öl  är godast i flaska)...

 

På hemvägen fick jag sitta i bakluckan i 39 graders värme, det var faktiskt riktigt mysigt, med benen dinglande utanför och en underbar kvällsutsikt över bergen. Medan solen gick ner.

  

Fast det absolut vackraste var ändå när jag vaknade på ditvägen, klockan var runt 7 på morgonen, jag kollade upp och såg bara berg, berg delvis täckta av moln, en grå nyans som mötte det mörka vattnet vid bergets slut. Det var magiskt, nästan onaturligt! En underbar utsikt att vakna till!


Kommentarer
Postat av: m

2009-10-01 @ 07:12:32
Postat av: mor

Schyssta bilder. Verkar inte vara helt trafiksäkert resande bara. =)

2009-10-01 @ 07:19:24
Postat av: sys

ÄNTLIGEN uppdaterar du! Haha, saknar dig när du inte uppdaterar, du måste uppdatera, de fattar väll vem som hellst, annars får man gå här hemma och fantisera va du hittar på med ;) Och i natt drömde jag att du vägde 200 kilo av all den goda maten i mexico, det var inte roligt..haha. =)



Saknar dig älskling



puss*

2009-10-01 @ 08:24:17
URL: http://charade.blogg.se/
Postat av: mormor

fina bilder som jag tittat på nu. Hämtar vinterdäck för nu kommer snön.

2009-10-03 @ 14:50:16
Postat av: Kristina

saknar dig med! Goknul. Ja rummet står färdigt för dig att sova i när som helst, puss

2009-10-04 @ 22:49:48
URL: http://charade.blogg.se/
Postat av: Kristina

Använder ett gratis photoshop liknande prog: paint.net, finns ett som heter gimp också tror jag, lyckats ordna så jag kan använda photoshop penslar i paint'net, men de krävdes lite arbete ;)

puss

2009-10-05 @ 08:00:49
URL: http://charade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0