DF. México City

            

Denna mäktiga storstad! Helt sjukt va stor den är... man hinner inte se någonting på bara en helg... Så vi gjorde så gott vi kunde. Vi åkte till DF på fredag efter första grammatiktentan. På busstationen i DF betalar man taxin i en kiosk och sen ställer man sig i kö för att bli körd till sin slutstation. Vi hoppade in med ett gammalt par och sedan tog det nån minut innan vi blev påkörda av en annan bil, allt gick bra men de var tvungna att bråka lite innanvi kunde åka vidare. Vi hamnade tillslut på ett trevligt hostel (hotel Virreyes, 130 pesos natten i rum för 4) där Lisa från Tyskland väntade på oss.

På lördagmorgon efter en spännande frukost med fyllgubbar gick vi en promenad runt Zócalo (ett av världens största torg) och såg en massa kyrkor, bland annat en med en svart jesusstaty. Efter det och lunch åkte vi till el Chopo som är en marknad med bara musik som  punk, rock, hard core och allt man kan tänka sig, band som spelar och folk som hänger, piercingsmycken, skivor, t-shirts och helt underbar feeling! Jag njöt tills ösregnet drev oss därifrån.

Sedan for vi till Templo Mayor och såg det som finns kvar av Tenochtitlán alltså staden som fanns där innan Spanjorerna kom. Intressant som fan. Ja det var nog vad vi hann med i på en dag i México city.

                              


Kommentarer
Postat av: sofie

Åh, Mexico City, älskar den staden! Jag har varit där över tre månader totalt men fortfarande känns det som att det är så mycket jag vill se och så otroligt mycket jag inte sett än! Zócalo är världens näst största torg om jag är korrekt informerad, efter nåt torg i Ryssland som jag glömt namnet på... Men ni gjorde hela stan på en dag eller? Effektivt! ;)

2009-09-15 @ 23:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0