Amanda och den vita dieten

Ja alla som har läst i bloggen innan vet nog hur viktigt mat är för mig! Jag äter hellst mer än 3 mål mat per dag... Men lagom till min resa till Kuba passade jag på att få sjuka problem med magen, och jag har inte blivit dålig av maten en enda gång här! 

Ni vet att man inte får ta med sig djur till andra länder... men jag tog med mig Amanda... Amöban Amanda... så 3 dagar in i resan fick jag nog och  gick till doktorn som gav mig starka tabletter och många restriktioner...  Bland annat fick jag inte äta mango, mjölk, kryddor, läsk eller alkohol osv.  Ett annat problem var ju att vi var i Kuba, just i där maten inte alls var särsklilt bra... jodå på många håll kunde man hitta gott ris med till exempel fisk, men maten är reglerad och många restauranger hade en meny med 40 rätter men kunde bara servera 2, pasta eller bröd. Så vi levde verkligen på pasta och bröd, äckligt flaskvatten och goda juicer. Nog för att jag inte kunde äta speciellt mycket, och jag fick inte pröva en Kubansk Mojito i kuba :(

Nu har jag kommit "hem" till Guanajuato, ätit upp medicinen men har lika ont som innan bara lite skillnad. Så idag gick jag till doktorn som gav mig mer tabletter för jag har fått inflamerat magsystem och pajjad flora på grund av tabletterna mot amöban och har lyckats gå ner över 3 kilo på en vecka... Hoppas verkligen tabletterna hjälper så jag får börja frossa i tacos och mexicansk öl igen innan jag åker hem!

Nu när jag har klagat så mycket på den kubanska maten måste jag ändå berätta att vi fick jättegod mat i huset vi bodde sista dagen, gott, vällagat och mycket så om ni ska till kuba, ät hos familjen där ni bor! 

Kommentarer
Postat av: sofie

Uj, aj! Inge kul med amöbor, men vad bra att du tog tag i det och fick medicin! Jag och Christofer for ju aldrig till nån doktor utan mådde kasst och bajsade grönt kiss i tre veckor istället... Såhär i efterhand har vi fått höra mängder skräckhistorier om vad som kan hända om man inte gör något åt magåkommor utomlands (grejjer som käkar upp ens inre organ osv! 8-[ ) Hoppas du kryar på dig snabbt i alla fall, förstår om du inte vill gå miste om för mycket av den mexikanska maten!

2009-11-24 @ 11:33:14
Postat av: Linda B

Kära nån=( Hoppas du blir bättre fort!

2009-11-26 @ 11:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0