Vad gör man inte för en räkmacka?

Efter att jag tagit en skön intramuskulär spruta drog jag och Maria iväg på en cykeltur till Härjeåsjön. Det tog oss ca 1.20h dit i värmen, vi tog det väldigt lugnt förutom när getingar och bromsar jagade oss upp för backarna. Vi kom fram förvånandsvärt pigga och kände oss starka i benen. Men det var varmt!  Vi drack några flaskor läsk och åt en god räkmacka. Syster med vänner kom och gjorde oss sällskap alldeles nybadade och fräscha.

Resan tillbaka tog oss runt en timme och gick lättare tyckte vi men när vi väl kom hem till Maria var vi ändå helt slut, värmen och aktiviteten tog nog ut sin rätt... 4 mil hade vi avverkat på cykel i 26 grader och sol, men med vilja, våld och vatten så funkar det mesta har jag hört.... eller var det vaselin? ;)


Nöjd! 

Kommentarer
Postat av: syster

Ja de kanske funkar med vaselin... men jag använder piska.. mer effektivt ;) puss

2009-07-05 @ 01:49:15
URL: http://charade.blogg.se/
Postat av: Sofie

"Efter att jag tagit en skön intramuskulär spruta..." hur lät inte det där då? ;)



På tal om... Har du läst boken "el Choco" om svensken som satt på San Pedro-fängelset i La Paz? Faktiskt ganska intressant bok, den har verkligen fångat stämningen "där borta" :)



Så har resfebern infunnit sig än då? Löste det sig med visum och så?

2009-07-15 @ 10:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0