Här bor jag..



Här bor jag och Therese nu :) Fint, rent och billigt, vi betalar 1000 pesos i månaden per person (ca 600kr), vi har en terass med underbar utsikt, en trevlig och hjälpsam ägare och i priset ingår internet och städerska, alla omkostnader, vatten och kaffe. Vi delar visserligen rum men som det känns nu så kommer det gå bra, vi ska sätta upp ett lakan mellan sängarna och har skaffat sänglampor istället för att anända bara taklampor som verkar vara det vanligaste här.
Vi bor på en gata som heter Callejón Oscuro ( ung. Mörka lilla gatan ) men den är inte mörk utan bara liten med en massa trappor och det är bara 1 minut till en av skolorna och kanske 3 minuter till centrum, känns väldigt tryggt och bra!

Kommentarer
Postat av: Maria Dahlgren

Hej på er!

Nu har jag hittat hit till denna underbara blogg med bilder och allt. Spännande och verkligen jättekul att kunna följa er på er resa i det Mexikanska samhället. Men visst blir jag lite avis... Skönt att se att ni hittat ett bra och tryggt boende för att inte tala om billigt. Ser fram emot att få höra mer om hur undervisningen fungerar lite längre fram. Sköt om er och njut av ert äventyr.

2009-08-04 @ 09:32:30
URL: http://fotomaria.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0