Min perfekta partner...

Efter en diskussion med en vän har jag kommit fram till följande beskrivning av den perfekta partnern för mig. En rolig grej att göra listan men om känner ni någon som passar in så... ;)

Denna person:

  1. har roligt med mig
  2. får mig att känna mig som en bra person
  3. håller mitt humör på den positiva sidan
  4. kan prata om saker innan det blir ett problem
  5. tycker om att göra saker MED mig
  6. ger mig en kram när jag behöver det (och vet när det är)
  7. uppskattar att bo nära naturen (läs glesbygd) 
  8. uppskattar samtidigt att resa (längre resor, ej enbart charter och gärna ofta)
  9. har förmågan att bara VARA, gärna utomhus men också hemma
  10. kan ta med mig på aktiviteter när jag är rastlös
  11. kan umgås avslappnat med min familj
  12. umgås gärna med mina vänner (men har även egna vänner som man kan ta med in i gänget)
  13. prioriterar god mat, gärna skaldjur, fisk och grönsaker framför billigt skräp
  14. tar gärna ett glas vin med mig (eller två och en irish coffee, och utan att vi blir osams)
  15. dansar (hellre än bra är okej)
  16. är spontan när det behövs (kan dra ut och fiska, paddla, rida, åka skidor eller liknande när jag är uttråkad)
  17. kan skämma bort mig när det behövs (vet skillnaden mellan kvalitet och kvantitet)
  18. är ute efter ett förhållande som håller
  19. håller liv i kärlek och passion och vet vad det betyder
  20. får gärna ha hus och stuga (gärna nyrenoverat utan att vara helt inrett, och vill gärna ha hjälp med detta)
  21. vill ha barn (inte direkt men inte heller först om 10 år)
  22. är ej allergisk mot djur och vill gärna ha några i framtiden
  23. bryr sig om människor, djur och naturen
  24. tränar någorlunda regelbundet (håller sig fit tillsammans mig och får med mig ut och träna)
  25. är gärna musikalisk (för att väga upp min omusikaliska sida) eller intresserad av något som jag kan dela
  26. tycker om att elda (under organiserade former, pyromaner är ej intressanta)
  27. tycker om att tälta (lite då och då)
  28. är inte helt lost om man är i stugan och behöver fixa något

Vet inte om jag har glömt något men va tusan, passar man in på detta så är det rätt bra!


Efter att mina kära grannar läst detta inlägg fick jag kommentaren att "det är ju bra om någon passar in på en tredjedel av detta" och "kan du inte markera de tio viktigaste" ;) Men varför då, detta vore ju den PERFEKTA partnern... Hi hi varför nöja sig med sämre? Okej då, passar man inte in på en eller två så är väl det okej ;) Eller hur M & T?


Kommentarer
Postat av: mor

;O))))

2011-11-13 @ 19:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0