Hur blev det mars?

Sitter i min lägenhet i Sveg och funderar... Snabbt som bara den har tiden gått och plötsligt är det typ en månad sedan vi flyttade in och då var det ju iskall vinter med 30 minus och mörka kvällar... Idag har jag suttit ute på balkongen med en kopp te, jag har fått fräknar på kinderna efter en promenad på västkusten och känner att jag har bott in mig någorlunda i lägenheten, även om det är ungefär nu man inser vissa sämre sidor med den oxå. Till exempel har tidigare hyresgäster inte fattat att pluggar är bra när man skruvar i stenvägg och så glömde jag och sambon bort att det kan vara bra att stänga av elen när man fixar och donar ibland så vi fick en stöt i köket. Men fint blir det. Förutom det har jag märkt att jag påverkas mycket mer än jag trott av andras humör. Jag känner att det är otroligt jobbigt om jag är glad och någon annan är sur och tvär, jag blir likadan fast förutom det blir jag oxå sur för att jag tycker att den andre har gjort mig sur oxå, och jag som var så glad. Konstigt vilka sociala experiment man kan komma på att man utsätter sig själv för :) Det bästa är i alla fall att jag upptäckt att det funkar lika bra för mig åt andra hållet och om jag är trött och sur och någon annan är glad, peppande och ger mig en kram så är jag inte långsur alls. Synd att det finns dom som blir surare av att andra är pigga och glada när som är trötta och sura, annars skulle man ha kunnat spridit glädje mycket lättare....


  


Kommentarer
Postat av: mor

Kul med att du äntligen uppdaterat dig. Humörsvängningar är nog vanligt.;O) Älskar dig ändå.

2011-03-07 @ 18:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0