Pausa

Bueno, si sé que no he escrito mucho en mucho tiempo pero pronto van a venir las fotos de la fiesta de After ski 1000 y eso. Las semanas pasadas he trabajado y hecho mis practicas la mayoría del tiempo en la escuela de Svenstavik, y doy clases de español, sueco y semantica. Me encanta y sé que profesora es el trabajo para mí! Además he trabajado mucho con mi mami y mi hermana cortande leña y cosas asi. Me gusta mucho estar en casa haciendo estas cosas. Lo único que no me gusta es la falta de personas... me gusta hacer cosas pero aqui no tengo siempre con quien. Pero cuando algo divertido pasa aquí, esta bien divertido!!!

Ja ja, jag vet att jag inte har skrivit så mycket på lång tid men mycket snart kommer foton från After Ski 1000 och sånt. De senaste veckorna har jag mestadels jobbat o gjort praktik på skolan i Svenstavik, jag har hållit lektioner i spanska, svenska 2 och semantik. Jag älskar det och känner att lärare verkligen är jobbet för mig! Förutom det har jag varit ute mycket och jobbat på gården med mamma och syster, kapat ved och annat. Jag trivs bra med att vara hemma och jobba med sånt. Det enda jag inte gillar med att vara hemma är avsaknanden av folk. .. jag gillar att ha saker på gång och här är det inte alltid man har nån att göra det man vill med. Men när det väl händer nåt kul här, så är det riktigt roligt!!!

Kommentarer
Postat av: Emil

Kul att du skriver igen! =) Tycker det märks att du först skriver på spanska sen "översätter" tillbaka ;) Men jag kan ha fel? Snart är det sommarlov, bara att kämpa sista veckorna på praktiken =) Jag får besök imorgon! Kram =)

2010-05-09 @ 10:25:12
URL: http://emilmarklund.blogg.se/
Postat av: Helena

Ha ha ja du har rätt Emil. Skriver på spanska först :) Bara att kämpa på med rapporten nu så är terminen snart slut :D Lycka till imorgon! Kram

2010-05-09 @ 20:36:51
URL: http://vidabuena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0