Paradiset



He pasado unos días en mi paraíso de verano en Bollnäs con mi abuela y mi perro. De verdad he hecho muchas cosas las ultimas semanas pero no he tenido tiempo para escribir nada en el blog, solo he puesto todo en facebook. Pero ahora estoy sentada en la cabaña donde he pasado todos los veranos de mi juventud. Estoy aquí frente la fogata después de haber nadado en el lago por primera vez este verano...  He trabajado todo el día y de verdad disfruto la vida ahora. En mi paraíso. (Bueno el paraíso de mi hermana también) ;) Solamente faltan 12 días para mi viaje a México y quiero ir pero al mismo tiempo sé que hay muchas cosas que quiero hacer en Suecia también antes de irme y muy poco tiempo... Necesito planear un tiempo en Suecia para tener tiempo para hacer todo lo que quiero, tiempo para disfrutar en mi casa. Ahora voy a Mexicó a disfrutar mi tiempo allí y después vuelvo para disfrutar mi paraíso, mi tierra.

Nu har jag spenderat några dagar i mitt sommarparadis i Bollnäs med min mormor och min hund. De senaste veckorn ahar jag verkligen gjort en massa saker men jag har inte haft tid att skriva nåt på bloggen utan har bara skrivit på facebook. Men idag sitter jag här framför brasan i stugan där jag har spenderat varje sommar under hela min uppväxt. Idag har jag tagit sommarens första dopp i sjön... Jag har jobbat hela dagen utomhus och just nu njuter jag verkligen av livet! I mitt paradis. (Eller ja, min familjs paradis ;) Nu är det bara 12 dagar kvar innan jag reser till Mexico och jag vill ju åka men samtidigt börjar jag känna att det är så mycket jag vill göra här hemma, och alldeles för lite tid! För första gången på länge känner jag att jag verkligen vill vara hemma, planera en längre tid hemma med nära och kära, med alla mina vänner. Det känns skönt att känna så :) Så nu ska jag njuta av mina månader i Mexico så att jag kan komma hem och njuta av mitt Svenska paradis sedan.

Kommentarer
Postat av: mor

Bra skrivet gumman;O)

2010-06-11 @ 07:14:58
Postat av: sofie

Hur blev det med åkandet?

2010-06-26 @ 17:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0