Vilket hundliv!

Ja nu är det bara 5 veckor kvar här, som vanlgt går tiden fort när man har roligt... Även om jag saknar er där hemma massor och längtar hem så vet alla som känner mig att det är nu det börjar: Separationsångesten! I två dagar har jag haft hosta, ont i huvudet, ont i magen, varit deppig och ont i foten ch så vidare... Jag borde ju känna mig jätteglad! Ska ju till Kuba i morgon! Men men, det är nog bara att rida ut stormen och finna lugnet igen, jag vet ju vad allt beror på! 

Sen till råga på allt har jag inte sovit så bra för nu har familjen visst skaffat hund, fast mormorn i huset inte gillar hundar. Så den lilla stackaren på 3 veckor tänkte dom låta sova ute i kylan, en stjärnklar frostnatt, han hade dött! Men som tur va tog grannen in hunden och sov med den i sängen, då hade den skrikit för sitt liv i en timme ungefär.... Fattar dom inte att en sån liten behöver sin mamma?
       
  


Men jag går inte bara runt och deppar! Jag längtar till KUba, strand och värme! 
I söndags drog vi ett gäng till en restaurant som grillar och man får äta hur mycke man vill för ca 35 kronor. På bilden nedanför ser ni Pamela bita i en grillad chili, jag kunde knappt lukta på den innan det brändes på tungan.

Sen har vi börjat så smått att beta av lite saker som man måste ha gjort innan man lämnar Guanajuato, vi har varit inne på staden museum och Alhondiga och fler saker blir det innan vi lämnar staden...

Annars pluggar jag mest för fullt, betar av kurs efter kurs... skrivuppgift efter exponering. Det går bra så jag hoppas vi får betyg i allt, men det är sjukt mycke på en gång!

Tänker på er där hemma, saknar er massor men ni får ursäkta mig, för nu ska jag rycka upp mig och njuta av tiden här, så det blir mindre tänk på er och mer tänk på mig, här och nu!

Kram

  

Kommentarer
Postat av: mor

du får väl skriva av dig till olika hemsidor i s f. verkar inte som nån läser din blogg eftersom bara ett få kommenterar. Facebook och skriv också till Håns hemsida får vi se om det blir effeckt. ;=.

Folk frågar ju efter dig men ingen kommenterar å det retar ju mig =).

2009-11-13 @ 18:37:20
Postat av: Linda B

helluuu=)

Ja huvva det är inte kul det där med separationen, speciellt att vara tvungen att lämna dem som man lärt känna och tycker så mycket om! Men man får i stället försöka vara tacksam för att man lärt känna dem och det går ju alltid ses igen i framtiden=D Men vet hur det känns! Då jag skulle lämna Alcalá och jag stod och väntade utanför mitt boende på bussen som skulle ta mig därifrån hade jag rent ont i hela kroppen av sorg. Och jag var där en månad! Fast det är klart vi bodde ju alla tillsammans också. Menmen du har ju fem veckor kvar som sagt och om några timmar far ni till KUBA!=D Ha det helt underbart där och sköt om er! Förresten det var kul att "ses" här om dagen jiji. Kramar!

2009-11-14 @ 00:28:36
Postat av: sofie

Nej men stackars lilla vovve :( Fast de är inte mycket bättre här, jag var in på en djuraffär för att köpa lite presenter åt mina kissar men möttes av ett rum fullt av djur. Undulaterna satt två och två i burar som var 2x2x2 dm stora och en massa hundvalpar på ca 5-20 veckor satt en och en i små glasburar med rivet tidningspapper som enda innehåll. De låg bland tidningarna i sin egen avföring med tomma blickar. Tårarna sprutade på mig hela vägen hem, jag vet inte vad man kan göra för att hindra sådant djurplågeri?



Oj, jag hör att ni har billigare att äta ute än vi har, här finns inget som är billigare än 10 euro... Ser så fram emot att äta mexmat i jul! ;)



Ha det toppentrevligt på Cuba nu och ta många foton så vi kan "resa med er" :)

2009-11-14 @ 23:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0