Ranchen



Fredag mitt på dagen frågade Fernando (Fer) mig om jag inte ville följa med till hans ranch i Martinez utanför Cardenas och Rio Verde... Då jag inte har något ansvar just nu så sa jag såklart JA!
Och det var verkligen värt det, tre dagar med lugn, mat, aktiviteter som rida lite häst, skjuta lite gevär, gå på ett bröllop och äta lite mat, hälsa på mormor Andrea och äta lite mer... Kan det bli mycket mer avslappnat?

När det är bybröllop så kommer hela byn, man lagar mat så det räcker till alla och alla går dit och äter och festar, riktigt intressant....

Annars så trivdes jag rätt bra med att det inte finns lyse när det blev mörkt (det finns ett elverk och lampor om man vill men det vill man ju inte...) så vi hade tända ljus i hela huset och ingen tv, mobil eller annat...  Vi spelade spel och pratade med mormorn och la oss tidigt och vaknade sent för att gå till mormorn och äta...
igen...

Jag har åtminstone lyckats få tillbaka mina förlorade kilon på ranchen... Underbart god mat! Och då det inte finns så mycket att göra så äter man mycket...

Kaffe med kaka och fin utsikt...                  Enchiladas potosinas fyllda med potatis och korv med mört kött

Bröllopsmat, chilidränkt gris, torr pasta, grillat kött,              Mondongo (soppa med chili och komage)
underbart gott och brännande starkt...

Hästen som jag fick låna av en morbror till Fer hade med sig sitt föl överallt... Åh va kul det var att rida, men jag kunde inte galoppera så mycket för stigbyglarna var långa och jag som alldeles för ovan hade svårt att hålla mig kvar även om hästen var världens snällaste...



Ja det finns inte så mycket att berätta för vi gjorde inte så mycket... Jag, Fernando, Andrea, Pedro och mormor Andrea, åt alltså en massa, besökte byn, red, pratade, sov och gick på bröllop, gick på marknad, ja det och mådde gott! Det var fint väder, och även om det var en 8 timmars resa för att ta sig dit så var det värt det!

     

Om ni räknar alla gånger jag nämnt ordet äta eller ord man kan relatera till mat i detta inlägg så förstår ni nog att jag när jag for till ranchen kännde mig bättre i magen och sedan detta har jag inte haft ont en enda gång och inte tagit en enda tablett... Det känns riktigt bra inför julmaten...


Kommentarer
Postat av: mor

va bra att du är bättre i magen. passa på å ät den mexikanska maten nu innan du åker hem. Sen blire bara svenskt igen. puss

2009-12-16 @ 07:13:21
Postat av: Anders

Så du har varit ute på vischan å kika lite då, verkade trevligt! Bra att du sa åt mig att man kunde skriva kommentarer till bloggarna, he de har jag som sagt bommat under din resa. Typiskt

2009-12-16 @ 23:01:00
Postat av: Tess

Vad harligt du verkar ha haft det!

Kul att hora att magen din pallar att du ater vad du vill igen a vad galler julmaten, lova att njuta lite extra at ja! (mig for er som inte hanger med :P)

2009-12-18 @ 02:20:40
URL: http://momentosfelices.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0