Uppdatering efter helgen!

Nu har jag hunnit med en hel del igen,,, Jag har flyttat och fått mig en skönare säng, 150 trappsteg extra, hela väggar och dörr och 2 killar till grannar... Mycket billigare men utan internet, så nu blir det cafésurfning...

I söndags var vi på födelsedagsfest. Juan från Aguas Calientes fyllde år och passade på när det var fotboll på TV.n så det var mest ett gäng glada människor som tittade på fotboll och drack öl och åt pizza... Jag gav honom en lakrizal i present och han var nog den första här som i alla fall sa att dom var goda...

        

Juan håller i ballongerna, På bilden nere till vänster ser ni Laura, Lisa och Veronika, och sen en snygg tjej med cowboyhatt och pizza :)

       

                            Han fick även en piñata-kyckling fylld med godis, cigaretter och kondomer...


Ja just ja och så har vi lagat "gorditas" fyllda med potatis, morötter och korv. Det är oxå en typ av majsbröd av bara mjöl, salt och vatten men mer likt pitabröd. Underbart gott med stark sås och bönröra på! 

       

Jaha vad har jag mer att berätta? Vi har faktiskt bokat en resa till Kuba om 3 veckor... det ska bli grymt kul! Annars väntar ju de dödas dag, slutet på cervantinon och åska verkar det som...

Ja just ja, vi hade ju examen i fredags i grammatik... Jag vet inte hur det gick än, lite nervös är jag ju men men... Det roliga var att vår lärare hade tagit med sig en capuccino-maskin och bjöd på kaffe och muffins och annat gott... Helt underbart! 

       

Men det som jag inte gillade var att då när läraren är så snäll, men tyvärr tillräckligt dum för att lämna oss själva under mer än en halvtimme i salen så då började de barnsliga amerikanskorna vi har i klassen att skriva av varandra och prata högt och springa in och ut ur salen som värsta småbarnen... Det gick varken att koncentrera sig eller att inte bli förbannad.. Jag är ju som jag är... så jag var tvungen att förklara för vår trevliga lärare att det inte funkar att lita på vår klass... Sån är jag!


Kommentarer
Postat av: Malin

tycker du gjorde helt rätt i att säga till er lärare!! Fusk ska banne mig inte löna sig...



kul att läsa att du verka ha det bra over there, annars!:)

kramar/Malin

2009-10-28 @ 18:39:49
URL: http://amhd.blogg.se/
Postat av: S

Vem är din favorit i idol? ;D

2009-10-28 @ 19:09:32
URL: http://bitchbloggens.blogg.se/
Postat av: mor

inga problem med julmaten ser jag. Du får stå för den i år gumman. Eller kanske inte.

2009-10-29 @ 19:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0