Händelserika dagar...

 

Ha Ha jag måste berätta att jag har hamnat på TV :) En utav lärarna ringde och frågade om jag och Therese skulle vara intresserade av att bli intervjuade. Det skulle bara ta 5 minuter så vi sa ja... Vi började med att vänta en timme men sen visade det sig att vi alla varit där och väntat på varandra utan att veta om det. Nåväl tillslut behövde de bara en person att intervjua så det blev jag... Jag pratade nervöst framför kameran om varför jag är här och vart jag kommer ifrån och sen fick vi promenera lite framför kameran, det kommer att visas på torsdag klockan halv sex på kanal 4 för er som är i Mexico. ;)

Sen har jag en positiv nyhet, Vi har hittat någonstans att bo!!! Hur skönt som hellst... Vi flyttar in imorgon i ett rum med utsikt över hela staden, vi har tillgång till ett stort och fräscht kök och en välstädad toa, vi delar det enbart med mannen som äger huset, han verkar väldigt trevlig och är ingenjör och håller på med CADprogram. Huset ligger 2 minuter från ena skolan som vi har lektioner på och 5 minuter från centrum. Det konstar 1000 pesos per person och månad (ca 600 kronor) och då ingår trådlöst internet och gas och allt... Känns hur skönt som hellst! Jag kommer att sätta in bilder till helgen när jag har mer tid...

Just nu har vi verkligen fullt upp! Jag är sååå glad att vi fixade visumet i Sverige för annars hade vi haft ännu mer att göra och allt hade blivit krångligare och dyrare! Det är en miljon papper som ska fyllas i för att vi ska kunna registrera oss, vi kopierar allt om och om igen och  vi har fått ta nya kort, är uppe i 12 stycken nu som vi snart ska iväg och hämta! Allt är byråkratiskt krångligt men alla hjälper oss så gott det går!

Förutom det är allt lugnt, ingen svininfluensa syns till men alla restauranger och skolor har handdesinfektionsmedel överallt antagligen en följd av detta. Magarna mår bra än så länge och vi håller på att vänja oss sakta sakta med den starka maten. Igår var vi på "rompe hielo"-fest (bryta isen), det var kul, vi gick på 3 olika barer/dansställen i stan och drack drinkar och dansade till klockan 5 på morgonen, vi är rätt trötta idag men vi lärde i alla fall känna lite trevliga människor och det jag tyckte var nästan roligast var att flera mexikanska tjejer tog kontakt så man kan få lite tjejkompisar :)

Nu ska jag nog vila lite innan vi ska ut och äta nåt gott igen...

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-07-30 @ 06:48:47
Postat av: Mor

Maten ser verkligen smaskig ut ;) Inte illa dom andra bilderna heller.

2009-08-01 @ 20:27:09
Postat av: Mor

Snygga bilder och mycke god mat ;)

2009-08-01 @ 20:48:10
Postat av: Anonym

2009-08-01 @ 22:03:10
Postat av: Mor

God mat o snygga bilder gumman.

2009-08-01 @ 22:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0