Kultur & Värme

Uppdatering på hemsidan är inget som händer varje dag... Jag vet... Men detta la jag upp förra veckan men när åskmolnen rullade in så somnade min dator in... Den är visst väderkänslig som få :)

Terminen är slut, syster har kommit hem från Thailand och värmen har äntligen kommit till Härjedalen. Jag tror banne mig att sommaren är här! Just nu öser regnet ner men termometern visar 23 grader och tomatplantorna får snart inte plats i lägenheten :)

Det känns underbart! Jag har ju bestämt mig för att leva mer i nuet och om man inte funderar på någonting annat så känns helt enkelt allt rätt bra...

Var hemma i Vemhån häromdagen och insåg att jag inte sett så mycket blommor innan midsommar på många år och allt var grönt och lummigt.

Helgen spenderade jag i Finneby med flottning i kvistabäcken... En underbar kulturresa bakåt i tiden och det var härligt att se mormors glada min när spelmännen spelade, och Sonja sjöng. Jag grillade korv åt en massa hungriga flottare och besökare, mamma kom också och verkade tycka det var intressant. Vi hade fint väder och härlig stämning.


På bilderna: Mormor, Sonja och Mamma (med det så kallade stativet ;). En massa trevliga flottare! "Korvgummorna". Två snyggingar i glasögon och en flottare in action...




Kommentarer
Postat av: mor

Japp det var en mysig DAG. Å vad beträffar glasögonen så...........! Skulle behöva nya.

2011-06-17 @ 07:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0