México city

Oj vilket långt dygn! Men det var det värt när vi flög in över La ciudad de Mexico, vilken gigantiskt stor och mäktig stad. Vi möttes av vänliga leenden, trevliga hälsningar och svalkande regnvåt kvällsluft efter måååånga timmar på olika av Continentals flyg.


Min oro inför bytena var inte helt obefogad då det tog lång tid att få väskorna i New York för att bara bära dom några meter till nästa incheckning, otroligt löjligt, sen tog det inte lång tid till planet. På bytet i Houston fick vi till och med tid till att vara lite amerikaner och äta lite chips, riktigt goda och nyttiga sådana, faktiskt!


Sammanfattningsvis så gick resan bra. Vi hade lite turbulens på sista resan och jag kände mig faktiskt lite illamående för ovanlighetens skull, men jag tror det var tröttheten som tog ut sin rätt...


Jag saknar er alla där hemma och hoppas att allt är bra! Klockan är 04.39 hemma hos er nu när jag skriver detta men här är den 21.39... Jag har ätit sovit och rest hela dagen så nu är det dags för lite riktig vila, i en stor, hård säng (du hade verkligen fått plats Anders), i morgon bär det av mot Guanajuato, mitt hem de kommande månaderna.

Kram


Här är lite bilder från planet, hotellet vi bokat tills vi kom fram och den mexicanska frukosten m.m...

Nu har vi ätit frikost och klockan är 10.30, har precis pratat med dom där hemma... det är så skönt att man kan få kontakt och se dom som man saknar,. det gör det lite lättare!

Nu ska vi beställa en taxi och ta bussen till Guanajuato!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill oxå ha sån mat ;)

2009-07-26 @ 20:45:34
Postat av: mor

Det är jag som vill det

2009-07-26 @ 20:47:11
Postat av: kristin

ååååhhhhhh! huevos a la mexicana med bönor!!! satan vad mumsigt! det var typ vad jag levde på när jag bodde där. är ju inte så lätt att vara vegetarian i mexico som ni kommer att märka... ät massa mumsiga quesadillas åt mig också, med frijoles y salsa verde!!! föresseten, köp gärna med salsa verde tebaks till sverige... finns ej att få tag på, tro mig, jag har försökt... hursomhelst, ha det så jäkla bra, jag följer dig här... puss! in l'akesh

2009-07-31 @ 21:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0