Man lär sig nåt nytt varje dag...



För att bäckmeta är vissa saker helt enkelt nödvändiga, först så måste man ha med sig åtminstone lina, krok och ett spö och gärna lite mask oxå... det hade vi :), sen är det ju den tiden på året då de små flygande jävlarna är ute så mygghatt känns som ett tips!... det hade vi! Fast knotten kröp in och smaskade på oss trots näthatt och Mygga. Sen är det ju bra att veta vad man ska fånga.... jag visste att jag var ute och fiskade men inte att fisken skulle vara så liten, så när jag med min fiskelycka plockade upp en liten stackare så var min första tanke helt enkelt: vilken liten stackare! Jag tyckte den såg alldeles för liten ut så jag kastade tillbaka den... Mamma skrattade gott åt mig och förklarade att det är precis den storleken man får här och som är som godast att äta... Jaha... Ja ja jag fick ju åtminstone en fisk :)

Dagens lärdom: När du jagar eller fiskar är det en fördel om du vet hur bytet ser ut! ;)

Kommentarer
Postat av: K

Hahah jag gjorde lika när jag fiskade. Fick en liten bäbis mört och kastade i den... men den skulle de andra använda och fiska me.. hehe.

2009-07-09 @ 09:08:41
URL: http://charade.blogg.se/
Postat av: Lorenzo

Me gusta tu blog, y creo que eres una buena pescadora. Te escribo en español pues creo que lo conoces ya que pasas tiempo en Mexico.

Un saludo desde España.

Lorenzo

2009-07-10 @ 21:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0