Tampico

Playa = Paradis


Jag är inte så sur som jag ser ut på bilden men jag har just brännt skinkorna :)

Åh va underbart med lite semester... så kände vi, även om man fick kämpa lite för att ta sig hit! Bussförbindelserna är ju inte dom bästa. 10 timmars bussresa dit och 12 hem. Men här har dom riktigt lyxiga bussar med benpall, film och fika ingår så det är utan tvekan värt för att få lite sand mellan tårna!

Fernando (inte samma som innan) som går i vår klass kommer från Tampico och skulle turligt nog hem denna helg, han var en helt underbar guide med bra matsmak som tog oss till 2 underbara taco ställen som serverade tacos med BBQ-kött som var "grillat" under jorden i bananblad! MUMS! Det var frukost det, sen åt vi räkor på olika sätt och krabba på stranden, cocosnötter och en massa annat gott. Hans favorit är visserligen ölen men även den var underbart god så inte mig emot, dock inte Therese favorit.

Vi spenderade dagarna på stranden, i havet och svettandes någonstans däremellan och sedan på kvällen gjorde vi ett tappert försök att gå ut men det slutade med att vi i 35 graders fuktig hetta inte klarade av att dansa reggaeton utan gick hem och sov. Söndagen regnade det vilket var skönt, då for vi istället till en lagun med underbara palmklädda stigar, krokodiler, sköldpaddor och hoppande fiskar. Underbart vackert, synd att ingen hade kameran med sig så ni får föreställa er det istället. Tänk er oss sittandes på en bänk med en varsin glass i handen, under några palmer, fiskarna hoppar från krokodilerna medan polisen kommer och säger åt oss att man inte får sitta där... Mysigt va! (Varför sätta ut en bänk där man inte får sitta???) :)

En väldigt lyckad helg så med stekt skinka och röd näsa ska jag nu ta en välbehövd dusch och sen soooova!


           
Foton: 1.Jag i vattnet. 2.Therese, Danny Rude Boy och Fernando på El camarón vaquero. 3.Krabbröra i krabbskal på stranden och 4.Hotel Oasis (ca 5 min i taxi från stranden, 160 kronor för 2 i rum med TV, AC, egen dusch och gratis vatten)

Kommentarer
Postat av: modern

Mmm ser skönt ut. ;)

2009-08-25 @ 06:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0