Men hallåååå

Jag vill börja med att be om ursäkt till alla katoliker.... Men vad F*N håller dom på med i Guanajuato? Visst, jag och Therese gick och la oss i tid igår men man blir ändå smått chockad och irriterad när man på en lördagmorgon klockan 06.00 drar igång kyrkklockorna. Kyrktornet som står nått tiotal meter ifrån vårt hus dånade (inte klingade) i över 3 minuter... Det var verkligen en märklig melodi, som om två personer i ren förbannelse tävlade med varsin kyrkklocka om vem som kunde låta mest. När detta äntligen var över försökte vi somna om men efter 5 minuter började det om igen...  Så med öronproppar så somnade vi nog om igen vid sju tiden... Varför gör dom så här? Folk är ju ute och dansar till senare än 5 - 6 på morgonen alla dagar i veckan, kanske ringer det för att folk ska veta att det är dags att gå hem? På veckorna ringer det några gånger varje timma efter klockan sju, men det är ju helt ok när man ska iväg på skolan och jobb och då klingar klockan kanske kvart i varje heltimme och påminner en om att man ska upp men imorse var något helt sjukt...

Nu är klockan över nio och det har inte ringt varken klockan 8 eller 9. Var det någon som jävlades eller vad berodde ringningarna på? Det var inte ika förra lördagen! Ja ni, svaret på detta kanske jag aldrig kommer att finna men jag hoppas att jag inte måste uppleva detta varje lördag och för guds skull inte bakis!

KRAM 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0