Mat mat mat mat...

Va mycket det är som kretsar kring mat när man är utomlands!
Först och främst kommer allt man vill prova när man är här, jag har t ex redan ätit Mole (choklad och chili-sås till t ex kyckling), Totopos (majschips), Tacos (Äts på gatan, griskött med basilika och lök i tortillabröd), Nopales (kaktusväxt som äts i t ex soppor) och det finns så mycket mer att testa.
Sen kommer allt som man saknar att äta som hårdbröd och sill, ja än så länge är det nog bara det jag saknar, och lax förresten.
Man påverkas också mycket av maten, jag har klarat magen bra (kanske tack vare att jag dricker aloe vera varje dag)  men man märker snabbt när man ätit något som magen inte riktigt är van. Nu i början har vi ätit mycket på restaurang och det är svårt att veta vad man kommer att få ibland, men vi har ätit många goda soppor för att vara snälla mot våra magar och mycke guacamole bara för att det är så otroligt gott!
Idag har vi lagat "ungsbakade" grönsaker (men i kastrull) med stekt anka här hemma, det var underbart... Vi känner att vi måste blanda mellan mat som vi är vana och nytt.

Jag lever för att äta och äter för att leva. MMMMMmmmm

Kommentarer
Postat av: sofie

Christofer kommer skicka en räkning till dig Helena, hans dator är nämligen helt sönderdreglad nu! Får inte skriva såna här porrromaner utan att varna först jue!! >=/

2009-08-07 @ 23:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0